Gezondheid

STOP MET SUIKER EN DEZE 6 ECHT GOEDE DINGEN GEBEUREN MET JE LICHAAM

{142e94494c579972cb60bbb455674cecf88ed0f5f96e2fd41d49a2811f3a3a32}title



Wil je blijvende energie? Minder buikvet? Jonger uitziende huid? Natuurlijk wil je dat! Hier is alle motivatie die je nodig hebt om de zoete smaak te verdrijven.

Het is een hele uitdaging om een ​​suikerklontje te verslaan, zelfs voor de meest wilskrachtige onder ons. Kijk, onderzoek heeft ontdekt dat suiker je hersens bedriegt om er steeds meer van te willen. Maar er is goed nieuws. Een beetje zoetheid is OK - nadruk op weinig. De American Heart Association beveelt niet meer dan zes theelepels toegevoegde suiker per dag aan voor vrouwen. Ook goed: de suiker die wordt aangetroffen in hele voedingsmiddelen zoals fruit en groenten, zegt Kimber Stanhope, PhD, een voedingsbioloog aan de Universiteit van Californië, Davis. "Deze van nature voorkomende suikers worden verpakt met vitaminen, mineralen, vezels en andere voedingsstoffen die je goed van pas komen." Maar als u uw inname van toegevoegde suiker kunt terugbellen, zegt ze, begint u een aantal fantastische gezondheidsvoordelen te behalen. In feite zijn de voordelen van het leven met minder suiker zo goed, we denken dat ze '

Maak je klaar voor een jonger uitziende huid

De suiker in uw dieet beïnvloedt de hoeveelheid suiker in uw bloedbaan - en studies suggereren dat hoge bloedsuikerspiegels een moleculair domino-effect creëren dat glycatie wordt genoemd. Wat zeg je? Dat is gewoon een mooie term voor een proces dat de reparatie van het collageen van je huid kan verhinderen, het eiwit dat ervoor zorgt dat het er mollig uitziet. Een dieet vol snoepjes kan ook leiden tot verminderde elasticiteit en voortijdige rimpels. Gelukkig suggereert onderzoek dat je inname van suiker je slappe en andere zichtbare tekenen van veroudering kan helpen verminderen.

Score blijvende energie

Toegevoegde suikers zijn eenvoudige koolhydraten. Dit betekent dat ze snel worden verteerd en snel in je bloedbaan terechtkomen, op voorwaarde dat ze bekend zijn. Maar zodra dat shot suiker wordt gemetaboliseerd, loop je in een crash. Je rijdt misschien de hele dag in deze energetische achtbaan, omdat toegevoegde suikers zich op ontelbare plaatsen verbergen - zelfs in saladedressing en barbecuesaus. "Als je in plaats daarvan voedsel eet dat rijk is aan eiwitten en gezond vet, zoals een handjevol amandelen, zullen ze je voorzien van een gestage stroom van energie die langer aanhoudt", zegt Diane Sanfilippo, een voedingsadviseur en auteur van  The 21-Day Sugar Detox Daily Guide .

Zeg vaarwel tegen buikvet

Iedereen weet dat een dagelijkse suikerhoudende frisdrank gewoonte kan verpakken op de kilo's, vooral in de buik. Maar wat je misschien niet beseft, is hoe gevaarlijk dat is. Suikeraroma kost uw bloedsuikerspiegel, waardoor er een stortvloed aan insuline door uw lichaam stroomt, waardoor na verloop van tijd het vet zich ophoopt rond uw middel. Bekend als visceraal vet, deze vetcellen diep in de buik zijn de meest risicovolle soorten omdat ze adipokines en adipose hormonen genereren - chemische herrieschoppers die naar je organen en bloedvaten reizen, waar ze een ontsteking veroorzaken die kan bijdragen aan aandoeningen zoals hartaandoeningen en kanker . Dus, wanneer je bezuinigt op pop en desserts, zul je beginnen met het verminderen van buikvet en de gevaarlijke omstandigheden die daarbij horen.

Drop pond sneller

Verhoogde insulineniveaus voegen niet alleen kilo's aan je maag toe; ze stoppen vetcellen over je hele lichaam in overbelasting van de calorieënopslag, zegt endocrinoloog David Ludwig, MD, hoogleraar voeding aan de Harvard TH Chan School of Public Health en co-auteur van  Always Delicious . "Ik noem insuline de Miracle-Gro voor je vetcellen, het is gewoon niet het soort mirakel dat je in je lichaam wilt laten gebeuren." Het vervangen van geraffineerde koolhydraten en suikerhoudend voedsel in je dieet door gezonde vetten helpt je insuline stabiel te houden, zegt hij, dus minder calorieën worden opgeslagen als vet. Het gevolg is dat "de honger afneemt, het metabolisme versnelt en je met minder moeite kunt afvallen".

Maak je geen zorgen over diabetes

Omdat minder snoepjes helpen je overtollige kilo's af te houden, ben je ook beter beschermd tegen type 2 diabetes. Maar het eten van minder suiker verlaagt ook op een andere manier het risico op de ziekte: "Een dieet met veel snel verteerbare koolhydraten, zoals suiker, vereist dat de alvleesklier veel insuline vrijmaakt, maaltijd na maaltijd, dag na dag," legt Dr. Ludwig. "Die buitensporige vraag kan insuline-producerende cellen te zwaar belasten, waardoor ze defect raken en uiteindelijk leiden tot diabetes."

Zet je ticker op voor succes

Een goede gezondheid van het hart helpt je door alles heen, van intense spin-lessen tot deadlines voor laat op de avond. Maar tanken met koekjes en karamel lattes doet je hart geen plezier. Onderzoek suggereert dat toegevoegde suiker een echte tol kan eisen van het cardiovasculaire systeem. Een onderzoek uit 2014 bracht aan het licht dat mensen die 17% tot 21% van hun dagelijkse calorieën uit de zoete dingen gebruikten een 38% hoger risico hadden om dood te gaan aan hartziekten dan degenen die hun toegevoegde suikerinname tot 8% van hun dagelijkse calorieën hielden. Waar het op neerkomt: het terugdringen van het geld zal later veel opleveren.