Hometrainers

Hoe gebruik je een hometrainer op de juiste manier

{142e94494c579972cb60bbb455674cecf88ed0f5f96e2fd41d49a2811f3a3a32}title

Hoe een rechtopstaande hometrainer te gebruiken – op de juiste manier

Goed nieuws! Je zet de eerste stappen om een ​​fitter gezondere versie van jezelf te worden. Misschien heb je onlangs een rechtshandige hometrainer gekocht of heb je besloten om er in de nabije toekomst een te kopen.

Hoe kunt u uw rechtstaande hometrainer echter op de juiste manier installeren en gebruiken?

Hier is een stapsgewijze handleiding om u op weg te helpen op uw fitnessreis;

STAP 1: Hoe de positie van de juiste voet te krijgen

Stap op je rechtop zittende hometrainer en pak voorzichtig het stuur om je te helpen jezelf te stabiliseren. Zorg ervoor dat je benen volledig zijn uitgestrekt zonder een knik in je knieën. Als je rechtopstaande fiets is voorzien van tenenkooien schuif je je voeten in zodat de riemen niet te strak zitten. Anders loop je later tijdens je training ongemak.

Of je fiets wel of geen teenkooien heeft, deze regel is nog steeds van toepassing. Plaats de ballen van je voeten op het meest centrale punt van het pedaal.

Opmerking: de bal van je voet moet niet fout zijn voor je genezing. De bal van je voet is de harde zool van je voet direct onder je grote teen.

{142e94494c579972cb60bbb455674cecf88ed0f5f96e2fd41d49a2811f3a3a32}title

STAP 2: Hoe u uw stoel kunt instellen voor de perfecte positie

Het vinden van de juiste zitpositie is van vitaal belang voor het waarborgen van de juiste vorm en het beschermen van uw onderrug en knieën. Wees daarom extra voorzichtig bij het afstellen van uw stoel .

Je optimale zitpositie is om 25-35 graden in je knieën te zitten terwijl je zit. In deze positie moeten uw knieën direct boven uw pedalen worden geplaatst. Daarom moet uw verticale en horizontale stoelpositie overeenkomstig worden aangepast.

Vanuit deze positie moet je je rechtopstaande hometrainers comfortabel kunnen bereiken.

STAP 3: Pak de handgrepen vast

Nadat u uw zitpositie aan uw specifieke behoeften hebt aangepast, houdt u uw stuur voorzichtig vast. Als je je stuur niet kunt bereiken zonder meer dan 20 graden te buigen, ga je terug naar stap 2. Je zou idealiter in een rechtopstaande positie moeten staan.

Begin voorzichtig te trappen, activeer je bedieningspaneel en plaats je handen op de staande fietssensoren van de hometrainers. De meeste van de beste rechtopstaande hometrainers zullen deze sensoren hebben die zich meestal in het middengedeelte van het stuur bevinden.

{142e94494c579972cb60bbb455674cecf88ed0f5f96e2fd41d49a2811f3a3a32}title

Met deze sensoren kunt u uw rusthartslag bepalen; dit is het startpunt voor het volgen van uw training.

STAP 4: De opwarming

Begin 5 tot 10 minuten met lichte snelheid te trappen om je lichaam voor te bereiden op beweging en je gewrichten op te warmen.

Als uw staande hometrainer voorgeprogrammeerde trainingen bevat, is het na uw opwarming tijd om er een te kiezen. Als u liever geen voorgeprogrammeerde trainingen gebruikt of uw fiets heeft geen. Er zijn letterlijk honderden workoutvariaties beschikbaar op YouTube.

STAP 5: De training

Zodra je voelt dat je voldoende opgewarmd bent en comfortabel je hele onderlichaam kunt bewegen, is het tijd voor je training. Als vuistregel wordt aanbevolen dat als u uw gezondheid en uw algemene conditie wilt verbeteren, u 5 dagen per week minstens 30 minuten aan cardiovasculaire activiteiten moet doen . Als je niet in staat bent om 30 te doen, verbreek dan eenvoudig die 30 minuten naar meer gemakkelijk te beheren brokken van 10 of 15 minuten.

Er zijn honderden verschillende voorgeprogrammeerde workouts beschikbaar op staande hometrainers. Evenals workoutvideo’s beschikbaar op dvd en online.

{142e94494c579972cb60bbb455674cecf88ed0f5f96e2fd41d49a2811f3a3a32}title

Over het algemeen zijn de belangrijkste factoren die voor een geweldige workout zorgen echter;

Ten eerste de houding van de rijder. Zorg ervoor dat je rug zo recht mogelijk is en sla niet af, hoe moe je ook bent. Sloughing neemt niet alleen uw training weg, maar kan ook uw onderrug beschadigen.

Ten tweede, probeer een training te behouden die ervoor zorgt dat je lichaam binnen 70 procent van zijn maximale hartslag werkt. Veel rechtopstaande hometrainers zullen je maximale hartslag voor je kunnen berekenen. Als uw specifieke model deze functie echter niet bevat, is een eenvoudige berekening die volgt 220 – uw leeftijd = max. Hartslag. Om 70% van uw maximale hartslag te berekenen, verveelvoudigt u eenvoudig dit cijfer met 0.7.

Bijvoorbeeld als u 40 jaar oud bent, (220 – 40) x 0.7 = 126

STAP 6: De afkoeling

Een algemeen vergeten fase van een training is het ” afkoelen “. Een afkoeling is in wezen een minder intensievere variatie van je training waardoor je lichaam weer normaal wordt.

Deze fase van de training is net zo belangrijk als uw opwarmperiode en helpt uw ​​hartslag weer op het normale niveau te brengen. Dit vermindert ook het risico van flauwvallen en versnelt de verwijdering van melkzuur.

Om af te koelen, blijft u gewoon 5 tot 10 minuten langzamer fietsen totdat uw lichaam weer in de natuurlijke rusttoestand verkeert.

STAP 7: Schrijf het op

De laatste fase van het proces is het bijhouden van uw trainingsvoortgang, of deze nu wordt genoteerd op een notitieblok of op uw telefoon wordt opgeslagen. Deze stap wordt echter vaak over het hoofd gezien, het is van vitaal belang om uw voortgang bij te houden en u te helpen om voortdurend te verbeteren.

Wat is uiteindelijk het nut van je training als je niet kunt meten of het werkt of niet?

Houd daarom alles bij, van trainingsduur tot hersteltijd. Het is zelfs nuttig om op te schrijven hoe je je tijdens de training voelde, of je het na verloop van tijd gemakkelijker vindt.

Dit zal uiteindelijk helpen je gemotiveerd te houden, vooral als je elke week kleine veranderingen in je prestaties kunt zien.

Happy Cycling!

We hopen dat je deze stap-voor-stap handleiding over het gebruik van een rechte hometrainer nuttig hebt gevonden, nu is het tijd om op je fiets te stappen en je weg naar fitnesssucces te trappen!

{142e94494c579972cb60bbb455674cecf88ed0f5f96e2fd41d49a2811f3a3a32}title